
Frases como éstas: “Paez qu’anda’l Sumiciu” (Parece que anda el Sumiciu) o “Nun sei qué Sumiciu llevan las cousas nesta casa” (No sé qué Sumiciu se lleva las cosas de esta casa), explican que la desaparición de objetos de forma inexplicable es debida, probablemente, a la presencia del Sumiciu en la casa.
Esta entidad mitológica es conocida en el norte de la provincia de León y en Asturias.
Aspecto
Poco se sabe de su aspecto pues es un duende que rara vez se deja ver. Las gentes del País Leonés creen que es de pequeña estatura, de unos 30 cm, con barba blanca y semblante alegre.
Hábitat
Es un ser hogareño y nocturno.
Carácter
De carácter tímido. No se deja ver nunca. Al llegar la noche es cuando comienza su actividad que es, a la vez, su diversión: hacer desaparecer las cosas.
Se Dice
Dicen las gentes del País Leonés que cuando, de forma incomprensible, comienzan a desaparecer cosas de la casa, muy probablemente, el Sumiciu es el responsable.
En Llïonés:
Frases comu éstas: Paez qu’anda’l Sumiciu ou Nun sei qué Sumiciu llevan las cousas nesta casa, explican que la esapaeción d’oxetos de forma inexplicable yé debida,seique, a la presencia del Sumiciu nela casa.
Esta entidá mitolóxica yé conocía nel norete de la provincia de Llión y n’Esturies.
Aspeutu
Poucu sábese del sou aspeutu pues yé un duendu que rara vegada déixase vere. Las xentes del País Llïonés creyen que yé de pouca estatura, d’unos 30 cm., cun barba branca y contalante gallaspeiru.
Arrodiu
Yé un ser fogarennu y noturnu.
Caráuter
De caráuter escarduz. Nun se deixa vere enxamás. Al llegare la nueite es cuandu escomienza la sua autividá que yé, al empar, la sua gayola: facere esapaecere las cousas.
Dícese
Dicen las xentes del País Llïonés que cuandu, de forma encomprensible, escomienzan a esapaecere las cousas de la casa, mui probablemente, el Sumiciu yé’l responsable
Investigación de Juan Abad / Ilustraciones de Mauro Sánchez