
El Diablo burlón o Cochino-puerco, llamado en Ancares, pertenece dentro de la Mitología Leonesa, al grupo de los duendes bromistas, no maligno, que, con sus chanzas, causan desesperación en aquellos que las reciben.
A veces llega a confundirse con el Trasgu por su carácter burlón pero su forma de actuar nos puede dar una pista. Figuras semejantes de este ser mitológico existen en toda Europa. En el País Leonés encontramos referencias o relatos del Diablo burlón en las comarcas de Los Argueyos-Llión (Los Argüellos-León), Ancares-Llión (Ancares-León), El Bierciu-Llión (El Bierzo-León), etc.
Aspecto
Es un duende polimórfico. Suele transformarse en burro, vaca, oveja o lobo en su afán de engañar pero en su apariencia real, se trata de un ser con la parte inferior del cuerpo de un carnero y el superior se asemeja a un humano, con orejas grandes y puntiagudas y dos pequeños cuernos en la frente. Hábitat. Sus engaños los comete fuera de las viviendas humanas y con ellos se introduce en las casas para perpetrar sus fechorías.
Carácter
Es bromista y su fin es burlarse de las gentes, que con buena fe, lo acogen. Posee una desmesurada afición de ver a las mujeres desnudas.
Se Dice
Dicen las gentes del País Leonés que cualquier animal desvalido que te puedas encontrar, puede ser un disfraz del Diablo burlón.
En Llïonés:
El Diannu burllón ou Cochino-puerco, llamáu n’Ancares, pertenez nela Mitoloxía Llïonesa,al bandu de los duendos garambainas, non malinnos, que, cunas suas gayolas, causan exasperación n’aqueillos que las reciben.
A vegadas llega a inquivoucase cul Trasgu pul sou caráuter burllón peru’l sou xeitu d’autuare puédenos dare un asomu. Feguras comparantes d’esti ser mitolóxicu esisten en toda Uropa. Nel País Llïonés alcuentramos referencias ou rellatos del Diannu burllón nelas contornas de Los Argueyos-Llión, Ancares-Llión, El Bierciu-Llión, etc. Aspeutu. Yé un duendu polimórficu. Seta tresformase ne burru, vaca, ouvella ou llobu nel sou afán d’empontillare peru la sua aparencia rïal, trátase d’un ser cuna parte inferior del cuerpu d’un carneiru y la superior seméllase a un homanu, cun ourellas grandes y aguzadas y dous píquennos cuernos nela frente.
Arrodiu
Los sous engannifos comételos afora de las viviendas homanas y cun eillos entroduzse nelas casas pa perpetrare las suas feichurías.
Caráuter
Yé garambainas y’l sou finxu yé acucase de las bonas xentes, que cun bona fe, acóyen-ye. Poseye un desaminéu inclín de gueyare a la muyeres esnuas.
Dícese
Dicen las xentes del País Llïonés que cualesquier animal desvalíu que te puedas alcuentrare, puede ser una mázcara del Diannu Burllón.
Investigación de Juan Abad / Ilustraciones de Mauro Sánchez