cordobellu-imagen
 

cordobellu-humano
Cordobellu en su forma humana. Ilustración de Mauro Sánchez     


 

Los Cordobellos llamados así en León y Asturias y Viobardos en Galicia, son seres mitológicos dimorfos, es decir, se presentan con dos formas diferentes: Una humana y otra animal.

Aspecto

A lo largo de la historia, las gentes leonesas han transmitido, de forma oral, el aspecto físico, que según sus antepasados, tiene el Cordobellu, modificando, añadiendo o suprimiendo algunas características. De ahí que según la comarca existan diferencias más o menos remarcables de cómo se  imaginan al Cordobellu.
Nosotros vamos a describir de forma libre cómo creemos que son los dos aspectos de su dimorfía, como ave y como humano.
Como ave es nocturna, no voladora, de porte medio, de unos 25 a 30 cm, de dos kilos de peso aproximadamente. Pico grande, triangular y grueso. Pecho en diversos tonos grises, que van desde el gris perla al gris más oscuro. Lomo en tonos gris oscuro. Patas robustas y alas fuertes, dotado de cresta de plumas. Picotea todo tipo de frutos o semillas del bosque de forma solitaria.
Dicen que si se siente amenazado o comienza a despuntar el día se transforma en un muchacho rubio, de ojos castaños, fuerte y despreocupado. Si te diriges a él con cualquier pregunta no te contestará y continuará ensimismado en su quehacer.

Hábitat

Su hábitat es el bosque cerrado durante la noche y praderas cercanas durante el día.
 

Carácter

Solitario, pacífico e introvertido, desconfiado y siempre en alerta.

 

Dicen…

Dicen las gentes leonesas que si logras cazar un Cordobellu en su forma de ave y lo enjaulas, la suerte y las buenaventuras nunca faltarán en tu casa.

Los Cordobellos llamaos asina ne Llión y Esturias y Viobardos en Galicia, són seres mitolóxicos dimorfos, yé dicire, preséntanse cun dous xeitos desemeyantes: Ún homanu y outru animal.
 

Aspeutu

A lu llargu la hestoria, las xentes llïonesas tresmitienun,de xeitu oral, l’aspeutu físicu, que sigún los sous antevitates, tien el Cordobellu, camudando, amestando ou suprimiendo dalgunas carauterísticas. Pur esu sigún la contorna esisten desemellanzas más ou menos remarcables de cómu imaxínanse al Cordobellu.
Nosoutros vamos a describire, de xeitu llibre, cómu creyemos que són los dous aspeutos de la sua dimorfía, comu ave y comu homanu.
Comu ave yé noturna, non aladora, de presencia meya, d’unos 25 a 30 cm, de dous kilos de pesu aproximadamente. Picu grande, triangular y gruesu. Peitu ne diversos tonos grises, que van dende’l gris pelra al gis más foscu. Llombu ne tonos gris foscu. Patas canduchas y alas fuertes, dotáu de cresta de prumas. Picotea tou xeitu de fruitos ou pibisas de la devesa de xeitu solitariu.
Dicen que si se siente amagazáu ou escomienza a espuntiare’ldía tresfórmase nun rapaz rubiscu, de gueyos manros, fuerte y mairolu. Si te dirixes a él cun cualesquier entruga nun te retruca y acontinuará merindolu nelas suas tareyas.


Arrodiu

El sou arrodiu yé la devesa pechada pula nueite nel xeitu d’avey pradeiras cercanas durante’l día comu rapaz.


Caráuter

Solitariu, pacíficu y musu.
 

Cucéase…

Dicen las xentes llïonesas que si llogras pechare un Cordobellu nel sou xeitu d’ave y lu enxaulas, las bendiciones y las bonaventuras enxamás xuantarán nela tua casa.

 

Texto de Juan Abad / Ilustraciones de Mauro Sánchez